2016-06-16

【文章】選譯 from Humans of New York

https://www.facebook.com/humansofnewyork/photos/a.102107073196735.4429.102099916530784/1277647228976041/?type=3&theater

「醫界裡面有種奇怪的文化。這裡頭的人比我想像中還不友善。我是醫學士與腦神經科學博士,正在完成住院醫師訓練。之前我以為,這裡的人很為他人著想,樂於助人又寬以待人。別誤會我,我的確跟很多有同理心的人共事,但是這裡的壓力會侵蝕人心。這個環境有許多緊張與憤怒。我們被教導一周工時80小時是正確的且不容質疑。但同時,實習醫師很大部分的工作負荷是來自行政雜務。這些工作是可以外包的,而且完全不會影響醫學教育或照護品質。這樣的文化切切實實的造成傷害。我已經有兩個朋友自殺了。一個在耶魯學習麻醉學的朋友在停車場服用過量藥物。另一個從紐約大學的宿舍頂樓跳下來。醫界應該可以更好的。我不知道,或許我只是因為壓力太大才會說這些話。現在我要去急診室支援,我已經快要結束住院醫師訓練了,感覺像是看到隧道的盡頭。而這隧道一路走來,真的造成極大的傷害。」

“There’s a strange culture in medicine. People are less friendly to each other than I imagined. I got an MD and a PhD in Neuroscience. I’m finishing my residency right now. I guess I thought that everyone would be compassionate, and would help each other, and would be nice to each other. And don’t get me wrong—I work with a lot of compassionate people. But the stress just erodes people. There’s a lot of tension and anger. We’re taught that 80 hours per week is normal and shouldn’t be questioned. But at the same time, a huge amount of work that medical interns do is administrative. It could be outsourced without affecting the quality of education or care. And the culture does real harm. I’ve had two friends commit suicide. One of them was studying anesthesiology at Yale and overdosed in a parking lot. The other jumped off the dorm building at NYU. There’s got to be a better way. I don’t know, maybe I’m just saying this because I’m stressed. I'm heading to the ER now. I’m almost at the end of my residency. I can see the end of the tunnel. But the tunnel is very damaging.”

沒有留言:

張貼留言